A treia dezbatere din seria ”Gastronomia – cu bune, cu rele…” a avut ca temă identitatea gastronomică a regiunii Oltenia

Duminică, 1 decembrie 2024în cadrul evenimentului de prezentare oficială a proiectului “Craiova, capitală gastronomică est-europeană”, s-a desfășurat a treia conferință din seria “Gastronomia – cu bune, cu rele…”, având ca temă – identitatea gastronomică oltenească.

Demersul își propune să aibă o utilitate practică imediată, scopul fiind redescoperirea și punerea în valoare a unor produse și servicii specifice cu valoare adăugată financiară mare și formarea profesională a tinerilor și a personalului HoReCa.

La conferință au fost discutate concepte funcționale și studii de caz care să contribuie la cristalizarea unui plan de acțiuni concrete și la dezvoltarea gastronomiei regionale. Conferențiari, alături de directorul Liceului de Industrie Alimentară Craiova, prof. Laura Vasile, au fost: Cătălin Mahu, fondator al rețelei de restaurante La Mama, Daniel Botea (Asociația bloggerilor olteni), Constandina Ionescu (Teamfresh HoReCa), Marian Timofti (Federația Națională a Degustătorilor Autorizați) și chef Ciprian Nicolescu din partea Ramada Plaza Craiova. Moderatorii dezbaterii au fost jurnaliștii de gastronomie și vin Cezar Ioan și Cosmin Dragomir. 

“Craiova, capitală gastronomică est-europeană” este un proiect inițiat de  Liceul de Industrie Alimentară împreună cu Primăria Municipiului Craiova, cu scopul de a contribui la dezvoltarea brandului turistic al orașului și de a oferi o șansă de dezvoltare profesională tinerilor elevi de profil, prin implicarea în activități teoretice și practice alături de pofesioniștii din sectorul HoReCa. În cadrul proiectului, 11 restaurante de top din Craiova oferă localnicilor și turiștilor, pe termen lung, preparate culinare și băuturi specifice din 11 țări est-europene: Azerbaidjan, Bulgaria, Croația, Georgia, Grecia, Macedonia de Nord, Polonia, Republica Moldova, Serbia, Turcia, Ungaria. Alături de aceste oferte, care vor fi prezentate atât în meniurile restaurantelor, cât și în cadrul unui eveniment special care are loc la Ramada Plaza Craiova,  în  perioada 30 noiembrie – 1 decembrie 2024, gastronomia locală este pusă în valoare prin eforturile elevilor și profesorilor de la Liceul de Industrie Alimentară Craiova. Lângă aceste produse, mai mulți producători români și importatori vor prezenta diferite tipuri de produse și servicii HoReCa și de retail.

Conferințele “Gastronomia – cu bune, cu rele…” sunt organizate de platforma de cercetare și promovare WeAreRomania.com / YOU ARE WELCOME și se află în Craiova la cea de-a III-a ediție, după ce primele ediții s-au concentrat pe subiecte ca: “România – la porțile Orientului sau la periferia Occidentului” și “Peștele – made in Romania”. Obiectivele platformei, prin aceste conferințe, sunt (re)descoperirea și valorificarea produselor și rețetelor specifice românești, cu scopul de a contribui la conturarea unui “Brand de țară” din punct de vedere turistic și de comerț.  

Chefi și specialiști în gastronomiile din 11 țări est-europene și-au prezentat preparate specifice la “Festivalului de vinuri și mâncăruri” , la Ramada Plaza Craiova.

Orașul își întărește astfel vocația culturală și turistică de capitală gastronomică est-europeană printr-un eveniment cu gusturi rafinate; au fost două zile de socializare și degustări pentru descoperiri senzoriale, prezentări, dezbateri și conferințe pe teme culinare și oenologice.

Sâmbătă, 30 noiembrie, în deschiderea evenimentului, cele 11 restaurante participante în proiectul “Craiova, capitală gastronomică est-europeană” au scos la rampă și degustare meniurile țărilor reprezentate în proiect: Azerbaidjan, Bulgaria, Croația, Georgia, Grecia, Macedonia de Nord, Polonia, Republica Moldova, Serbia, Turcia, Ungaria.

Totodată, elevii și profesorii Liceului de Industrie Alimentară din localitate, inițiatori ai proiectului alături de Primăria Municipiului Craiova, au prezentat produse de inspirație locală, după o zi întreagă de workshop-uri alături de chefi renumiți.

Vizitatorii s-au bucurat de degustări și lansări de produse ale unor crame sau importatori de vinuri, alte băuturi și produse alimentare, precum și cursuri introductive în tehnica evaluării produselor alimentare ca: brânzeturile, salamurile și mezelurile, cafeaua, uleiurile de măsline sau apele minerale.

Duminică, 1 decembrie, de Ziua Națională a României – pe lângă atmosfera festivă a acestei ocazii speciale din fiecare an și pe lângă explorările gustative puse în operă de către expozanții prezenți la eveniment, s-au desfășurat și lucrările conferințelor despre identitatea națională “Gastronomia – cu bune, cu rele…”, în cadrul cărora practicieni din turism și producție alimentară au dezbătut subiecte de actualitate despre brandul de țară, branduri de regiuni, turism și plusvaloarea pe care producția alimentară și serviciile de ospitalitate turistică o pot aduce României.

Lasă un răspuns