Gen Z vs gastronomia românească

Diverse generații față în față cu Gen Z, la o nouă dezbatere marca We Are Romania. WAR a adus de data aceasta în atenția publicului un subiect actual și trendy: preferințele Gen Z, de data aceasta în materie de gastronomie.

Cum se raportează Gen Z la gastronomie, fie ea tradițională sau nu, la consumul de băuturi, la ieșirile la restaurante?

Câteva lucruri de reținut:

✅Reprezentanții Gen Z au focus pe vizual (și nu doar în ceea ce privește tema dezbătută). Sunt dornici să testeze și îi tentează recomandările ilustrate cu poze în alegerea unui restaurant.

✅Caută experiențe, sunt atenți la calitatea produselor și aleg de multe ori produse mai scumpe.

Sunt mai atenti la storytelling, la povestea din spate, la ce au de spus producătorii despre ceea ce oferă

✅Mâncarea din meniu e pe locul al doilea atunci când decid la ce local vor să iasă în oraș, iar băutura pe al treilea

✅Consumă și vin, însă militează pentru “democratizarea” ofertei, ferindu-se de prezentările elitiste și pompoase, care par să ridice o barieră între consumator și vin, nicidecum să apropie publicul. Sunt atrași și de vinuri, nu doar de cocktailuri și soft drinks, însă vor să li se explice “pe limba lor”. De cele mai multe ori, percep lumea vinului drept una elitistă

✅Sunt interesați de gastronomia românească, însă constată că gastronomia romaneasca nu e prezenta unde sunt ei. Cum ar fi un Food truck de sarmale, în loc de clasicii burgeri cu cartofi prăjiți?

✅Se uita foarte mult la trenduri și apreciază autenticitatea. De exemplu Girl dinner, la care creatoarele de conținut au o discuție sinceră despre ceea ce mananca de fapt si nu ceea ce posteaza pentru a atrage urmăritori.

✅Sustenabilitatea e nu doar la modă, dar și importantă pentru că Gen Z are impresia ca ceea ce alege impacteaza mediul. Înțeleg sănătatea într-un mod holistic, încearcă sa trăiască intr-un mod cat mai sustenabil pentru planetă.

📸Sorin Retevoi

Lasă un răspuns